Back to top

Poštovani, za procjenu štete na automobilima prije dolaska molimo da nas kontaktirate

Kolektivni godišnji odmor od 21.12.2023. do 08.01.2024.

O Tuči i načinu popravka oštećenja od tuče


Tuča je čvrsta padalina koja se pojavljuje u obliku kuglica ili nepravilnih gruda leda promjera 0,5 cm do 5 cm.

Javlja se u unutrašnjosti kontinenata na područjima srednjih geografskih širina, uglavnom ljeti, u uvjetima velike nestabilnosti zraka uslijed visokih temperatura, isparavanja zemlje i odsustva vjetra.

Tuča nastaje u gustom sivom oblaku - kumulonimbusu.

Vodene kapljice iz donjih struktura oblaka nošene uzlaznim i silaznim strujama zraka međusobno se spajaju, lijepe na ledene kristale iz gornjih slojeva oblaka sve dok ne postanu toliko teške da padaju na zemlju. Kumulonimbus može nastati u vrlo kratko vrijeme - za 30 minuta do sat vremena, traje isto toliko; baza mu je na visini 500 - 1500 m iznad površine zemlje, proteže se uvis 8 do 10 km, horizontalno 15 do 20 km. Globalno gledajući, tuča najčešće pada u sjevernoj Indiji, na visokim ravnicama SAD-a i Kanade, u Centralnoj Europi prema istoku do Ukrajine, regiji Himalaja, južnoj Kini, dijelovima Argentine, južne Afrike i jugoistočne Australije. Što se Hrvatske tiče, istraživanja su pokazala da je tuča najviše padala u kontinentalnom dijelu, posebno u Zagorju, Slavoniji, ali i područjima unutrašnjosti Istre, Ravnih kotara, Zagore, oko ušća Neretve. Statistički, tuča je najčešće u našim krajevima padala u svibnju i lipnju između 14 i 18 h, u trajanju od 4.2 minute, kumulonimbusi su došli iz zapadnih pravaca (sjeverozapad, zapad, jugozapad) krećući se brzinom 27 km/h.

Ako ste se našli u krivo vrijeme na krivom mjestu, i ledene kuglice su uspjele udubiti karoseriju Vašeg vozila, ne brinite se, postoji rješenje - nakon popravka primjenom metode ravnanje bez lakiranja Vaše će vozilo izgledati kao da se ništa nije dogodilo.

Ova metoda razvijena je u tvorničkim pogonima Mercedesa gdje se koristila za popravak udubljenja na novim vozilima nastalih tijekom proizvodnog procesa.

Razlog zbog kojeg je ovakav način popravka tek nedavno doživio svoju pravu afirmaciju leži u činjenici da su se tek 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća  stvorili tehnički preduvjeti za uspješnost ove metode. Naime, od  tada se u proizvodnji novih vozila počinju primjenjivati dostignuta unapređenja u elastičnosti metala i savitljivosti poliuretanskih boja karoserije, što su preduvjeti za primjenu ove metode.

Suprotno općem uvjerenju - popravak se ne radi „na vakuum“, već se koriste specijalne metalne poluge kojima se do udubljenja dolazi sa unutrašnje strane, tj. iza udubljenja i deformacija se pažljivo masira laganim potiscima sve dok se oštećeni lim ne vrati na svoje prvobitno mjesto. Jedina eventualna sličnost sa „vakuumom“ susreće se kod popravka udubljenja do kojih nije moguće doći sa unutrašnje strane (npr. oštećenja na okvirima krova) - tada se na udubljenje izvana nanosi specijalno ljepilo i oštećenje se izvlači.